نقش ویتامین ها ، مواد معدنی و منابع غذایی در سلامتی بدن

امتیاز 5.00 ( 1 رای )

نقش ویتامین ها ، مواد معدنی و منابع غذایی در سلامتی بدن

نقش ویتامین C :

  1. ایفا کردن نقش بسیار مهم در پشتیبانی ، بازسازی ، تقویت سیستم ایمنی و مقاوم سازی بدن
  2. کمک به سیستم ایمنی با توجه به حالت آنتی اکسیدان بودن و خنثی سازی رادیکال های آزاد بدن
  3. کمک به تقویت فرآیند مبارزه با عفونت در بدن با افزایش گلبول های سفید خون در بدن

و این نکته قابل تا کید است تامین ویتامین C مورد نیاز بدن از طریق مواد غذایی و به صورت روزانه انجام شود.

نقش ویتامین D :

  1. ایفا کردن نقش بسیار مهم در جذب کلسیم و رشد استخوان ها
  2. حفاظت از سیستم ایمنی بدن

نقش آهن به عنوان یک ماده معدنی :

الزام در تامین آهن مورد نیاز بدن به جهت خونسازی و تقویت نیروی دفاعی و امکان کاهش یافتن ایمنی بدن به جهت کمبود آن

از منابع حیوانی آهن می توان به انواع ماهی ها ، گوشت قرمز و تخم مرغ و همچنین از منابع گیاهی آن می توان به کلم قمری ، کلم بروکلی ، چغندر قرمز ، غلات و حبوبات ، گردو ، جوانه گندم ، انواع مغزها و آجیل ها اشاره کرد.

نقش منابع غذایی :

منابع غذایی که حاوی  روی ، منیزیم و سلنیم هستند موجب تقویت سیستم ایمنی بدن می باشند.

منابع غذایی حاوی روی :

  • انواع گوشت
  • غلات و حبوبات
  • بادام زمینی
  • شیر کم چرب
  • تخم مرغ

منابع غذایی حاوی منیزیم :

  • بادام زمینی
  • اسفناج
  • نخود سبز
  • گوشت گاو و گوساله
  • انواع میوه ها
  • سیب زمینی
  • آجیل
  • نان گندم
  • جوانه گندم
  • سبوس گندم
  • عدس
  • لوبیا سفید
  • کلم بروکلی
  • اسفناج

 

منابع غذایی حاوی سلنیم :

  • گردو و به ویژه برزیلی
  • جگر
  • ماهی
  • تخمه آفتابگردان
  • سبوس گندم
  • جوانه‌ی گندم
  • برنج
  • خاویار
  • میگو 

مطالعه بیشتر